Hem


NY INFORMATION KOMMER SNART

Gamla Unik öppnades år2014 i stadsdelen Gamla Stan, i syfte med att skapa en plats för unga entreprenörer, där man enkelt skall få utöva sitt hantverk i en lugn atmosfär och även skapa eget kundnätverk. En mötesplats där kunder får professionellt omhändertagande och väl utförda behandlingar samt där skönhetsspecialisten får utveckla sig inom sitt yrke, både som terapeut och egenföretagare. Salongen består idag utav unga tjejer som har olika inriktningar inom skönhetsbranschen. Med olika utbildningar vill de skapa ett forum där alla kunder kan underlätta sin vardag och spara tid genom att kunna boka flera tjänster under ett och samma tak.


CITYBUTIK

För yrkesverksamma fransstylister.


Har du känt någon gång som fransstylist ett behov utav att känna och se produkterna innan du genomför ett köp?

Eller saknat en längd/tjocklek/böjning eller "tagit den sista droppen lim", och framkallat stress genom att räkna på leveransdagar från en nätbeställning?


Nu öppnar vi en fysisk butik med arbetsmaterial för yrkesamma fransstylister i Stockholm Stad. Genom åren som fransstylist själv, har jag alltid saknat en närliggande butik i centrala Stockholm, där jag kan se och känna på produkten innan jag handlar. Genom att öppna denna butik vill vi även socialt nätverka med andra kreativa entreprenörer inom samma bransch. Vi kommer ha otroliga priser, för den kvalitén som vi själva på salongen har testat fram, och är det något man lärt sig med tiden är att materialkostnader, har fått en helt annan tyngdlag i ens arbetsvardag som egenföretagare. Våra priser kan du hitta i vår webbshop, i menyn på hemsidan, och butiken ligger i vår skönhetssalong på Torsgatan 49, Vasastan.


Salongen har öppettider mån-tors 10-19.

Vilket gör det lätt tillgängligt för dig som fransstylist att aldrig behöva sakna något arbetsmaterial. Om du mot förmodan inte kan dessa öppetttider, maila oss så kan vi med största sannolikhet anordna en besökstid för just dig. Observera dock, att bemanningen i butiken till en början, är under våra behandlingstider, vilket innebär att vi kommer endast kunna assistera och hjälpa er till en viss del. På grund av detta vill vi då erbjuda er en "Konsultations Tjänst", som ni hittar på bokadirekt.se, där ni har möjlighet att boka in kostnadsfritt 30min fullständig assistans, om ni har frågor kring produkterna eller bara vill i lugn och ro känna och testa dem.


KÖPVILLKOR
Alla produkter samt produktinformation som finns på denna webbplats är avsedd för kvalificerade och professionella fransstylister. Du som kund skall vara behörig att använda de produkter för ögonfransförlängning som säljs i vår fysiska butik. Salong Gamla Unik ansvarar inte för någon skada eller skadestånd om en outbildad fransstylist använder våra produkter. Som företagare inom ögonfransförlängning, är det ditt ansvar att se till att du är försäkrad för produkter som du använder. Ögonfransförlängningsprodukter är inte avsedda för försäljning till allmänheten. Eventuella misstänkta bedrägerier har vi skyldighet att polisanmäla.


KÖPINFORMATION - PERSONUPPGIFTSPOLICY GDPR
I Citybutiken sparar vi inte upplysningar om dig som kund vid ett drop-in besök.


ÅNGERRÄTT/BYTESRÄTT

Vi erbjuder ej bytesrätt.

Det finns ingen lag som säger att du har bytesrätt. Bytesrätt är frivilligt att erbjuda vilket betyder att butikerna själva bestämmer sina regler. Butiken kan exempelvis ha bestämmelser som säger att du inte får lämna tillbaka varan om du öppnat förpackningen eller tagit bort en försegling.

https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/bytesratt/


ÖPPETKÖP

Vi erbjuder inte öppet köp.

Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp. Öppet köp är frivilligt att erbjuda vilket betyder att butikerna själva bestämmer sina regler. Det innebär att en del butiker kan erbjuda 30 dagars öppet köp medan andra inte erbjuder öppet köp alls. Butiken kan också ha bestämmelser som säger att du exempelvis inte får lämna tillbaka varan om du öppnat förpackningen. 

https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/oppet-kop/

Är plomberingen som vi sätter på produkten(lim,  primer, remover & pincetter) är bruten så gäller ej öppet köp!


REKLAMATION/ DEFEKT VARA

Vilka fel kan jag reklamera?

Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Men säljaren ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. 

Ett fel som beror på vanvård, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan säljaren inte hållas ansvarig för.

https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/reklamera-fel-pa-vara-eller-tjanst/

Är plomberingen/förpackningen som vi sätter på produkten(lim,  primer, remover & pincetter)

bruten så gäller ej reklamtionsrätten!